lördag 20 augusti 2011


Det här med maten.
Det har varit ett himla mixande och trixande för mig under många år, när det hela är rätt enkelt.

Jag är väldigt kolhydratskänslig.
Frukt och sådant funkar inte alls för mig. Jag mår helt enkelt bäst av att totalt utesluta pasta, ris, potatis och bröd i alla former och har gjort det de senaste 3 åren. Jag avundas verkligen de som kan köra allt men inte alltid men jag har bara förlikat mig med att jag inte är en av dem. Det är också en väldigt fin linje på hur lite kolisar jag kan äta eftersom jag inte alls mår bra av att vara för strikt heller, jag blir deppig och orkeslös. Är inte heller mycket för hela grejen med att man ska äta så mycket fett.
Jag tror inte det minsta på lightprodukter och är helt klart med på att fett är en jätteviktig del för att kroppen ska kunna förbränna fett, men fortfarande i lagom mängder. För mig funkar det bättre att dra upp på proteinet som ersättning för den del som brukade bestå av kolisar, än att äta mängder av bacon, rött kött och feta såser morgon middag kväll.

Jag har den stora turen att min favoritmat råkar vara helt-okej-mat, jag menar hur gott är inte kyckling, fisk, avocado, broccolimos (på riktigt!), keso, tonfisk, kvarg, bär, mörk choklad osv osv osv.
Inför formtoppningen blir det lite striktare, lite mer medvetet. Framförallt mer varierat. Jag tar gärna emot tips.
Kom igen, give me what you got!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar