fredag 19 augusti 2011

Formtoppning!


Efter en vår och sommar med alldeles för mycket jobb och alldeles för lite träning, alldeles för mycket stress och alldeles för lite goda vanor så går min höst in i hälsans tecken. Wellness och sinnestämning och allt det där.
Hälsa och träning har alltid varit största intresset så egentligen kan jag allt det där, jag har bara inte levt upp till det särskilt bra på sistone. Mjukiskilona har smygit sig på, det där flåset gör sig påmint av oroväckande lite anträngning. Ja, ni vet. Ni har nog varit där ni med.

Genom en massa inspo utav bloggläsandet har jag klurat ut målsättningar nedan;
- Träningsschema i förhand veckovis
- En gång för alla lära mig gym-styrketräning på egen hand, utan att få för mig att folk stirrar märkligt på mina krampaktiga och förmodligen helt felaktiga försök till att lyfta vikter
- Testa Bikram yoga (!!)
- Planerat kostschema med naturlig och ekologisk mat.
- Bli av med kolhydratsfobi och äta mer varierat (dåligt-förhållande-till-mat-historia bakom mig).
- Sova mer!

Okej, det är inte jättedetaljerade målsättningar. Men det känns bra.
Mer ingående blir det när jag väl är igång.

Det är inte bantning jag tänker hålla på med. Så jag snor ett jättebra ord från min numera favoritblogg smaljeansen; formtoppning.

Så; september likamed formtoppning! Är ni med?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar