måndag 22 augusti 2011


Sedan jag började med lågkolhydratskost saknar jag egentligen inte mycket, förutom den där mackan till kvällstéet eller helgfrukosten. Numera finns det massor av brödvarianter med lågt kolhydratsinnehåll men helt ärligt, den svampiga och äggiga smaken påminner mer om omelett än en macka.

Tills jag hittade det här. Ojojojojojojojoj, vad gott det är. Nyttigt, naturligt, fiber -och proteinrikt och kolhydratsfattigt. Hämtat från Åse's blogg;

Mixa 4 dl krossat linfrö, 2 msk fiberhusk (finns på allergihyllan i välsorterade matbutiker), 2 tsk bakpulver och 1 ½ tsk salt med stavmixer.

Rör ner 1 msk brödkryddor och 4 dl valnötter.

Blanda sedan ner 1 burk kesella 10% (250 g) och sex ägg, rör om till en jämn smet.

Låt gärna fiberhusken svälla i några minuter och sedan in i ugnen på 175 grader i ca 80 min.

Jag äter det med ost, avocado, som varma mackor, pizzamackor, you name it! Nomnom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar